dinsdag 3 april 2012

Kippen.

Een blog over kippen? Ja, wij vinden kippen leuk om naar te kijken hoe ze scharrelen en reageren op elkaar. Een kip maakt geluidjes niet alleen maar tok tok want als een kip broeds is klinkt ze heel anders meer een soort piepen. Kippen eten van alles, tijdens het koken staat er een bakje naast de snijplank en wat er niet in de pan gaat, beland in het bakje. Na het eten is er vaak iets over en ook dat verdwijnt in dat bakje voor de kippen. Onze vuilnisbak zit zo minder snel vol. Maar het allerbelangrijkste zijn natuurlijk de kakelverse eitjes die we 's morgens kunnen rapen. Onze gasten krijgen regelmatig een eitje bij het ontbijt en ik gebruik ze natuurlijk in mijn gerechten.


In deze ren kunnen de kippen scharrelen.


Of  'chillen' bij de deur van het binnenhok.


In het binnenhok zijn hokjes gemaakt waar ze hun eieren kunnen leggen, gemiddeld 4 stuks per dag van 5 kippen. 


En dan heb je er al gauw een heleboel.


Deze kip neemt een zandbad.


Drinkende kip.


Tegen het eind van de middag staan ze te dringen voor het deurtje want dan willen ze op het terrein scharrelen.


En als de zon ondergaat staan ze voor de deur om op stok te gaan.




Maar als er veel sneeuw ligt komen ze niet verder dan dit.


Kippen zijn dus gewoon leuk ;-)

3 opmerkingen:

  1. Wat een leuke fotosessie. Ze zien er zo tevreden uit en wat een mooie ruimte hebben ze.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig verhaal. Jammer dat ik geen kippen kan hebben op mijn balkon. Zal je zeggen, krielkipjes, maar wie verzorgt die beestjes dan als ik bij jouw in de buurt ben whahaha.

    Leuke reportage!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige dames, echt schoonheden. Ik heb ook altijd kippetjes gehad vroeger, eentje (Toktei) legde zelfs eitjes op schoot, onder mijn trui.
    Hopelijk gaan we binnen afzienbare tijd (paar jaar) naar Frankrijk verhuizen.
    Eerst nog wat werken in Bayern , huis verkopen in NL en dan..... kippetjes :))))

    BeantwoordenVerwijderen